SD och hatet emot dem

(klippt från Sundsvalls Tidning´s ledare 12 september 2014)

Varför driver du den här kampanjen mot Sverigedemokraterna?

Jag har vid flera tillfällen anklagats för att driva en hatkampanj mot SD och deras väljare. Jag hatar inte SD:s väljare. Inte heller hatar jag deras politiker. Men jag hatar deras politik, för att den gör skillnad på människor, för att den inte värnar de grundläggande mänskliga rättigheterna. Därför är jag också väldigt rädd för att deras makt och inflytande ska öka, eftersom jag tror på en värld där vi bryr oss om och tar hand om varandra, oavsett etnicitet, sexuell läggning, kön, funktionshinder eller könsidentitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0