Julefrid någon?

Många är mitt uppe i stressen med att fixa allt inför den stundande Julen som närmar sig med allt större hastighet. Man undrar i sitt stilla sinne hur många som i den stressen ägnar någon annan människa en tanke. Då menar jag inte den närmsta familjen. Utan någon som normalt inte ägnas en tanke.
 
Hur många har Karl-Bertil Jonsson som idol och ägnar mindre bemedlade en tanke i dessa tider? Vi har inte bara flyktingar och hemlösa EU-migranter. Vi har också andra hemlösa som inte får glömmas bort. Sedan har vi även de som lever helt ensamma oftast äldre som sitter mer eller mindre övergivna över denna långhelg. Utan släktingar eller med släktingar långt borta av olika skäl. Hur många ägnar dessa själar en tanke så här till jul?
 
Hoppas jag inte fördärvar er Jul med dessa ord utan att jag snarare ger er en tankeställare.
 
God Jul alla där ute 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0